One more night

Ja vi drar ett nattinlägg pga en kommentar jag fått. Vill inte att ni ska missuppfatta det som jag skrev tidigare.

Kommentaren lyder:
Varför fly? Varför inte lösa problem? Är det du eller någon annan som gör fel? Problemen kanske förföljer dig om du inte tar itu med dem?

Det handlar inte om problem. Eller både ja och nej men det största problemet finns inte längre. Nu ska jag bara jobba på att få upp mitt självförtroende en sväng. Och då spelar det inte nån större roll vars jag bor men vill gärna trivas där jag bor och det gör jag inte nu. Sen så anledningen till att jag funderar på att flytta är att jag ev ska börja plugga igen.

Jag tänker inte skylla problemen på nån annan. Det enda som är är att folk har problem med mitt sätt att leva och det är till 100% upp till dom. Jag är jag och så kommer det förbli.

Problemen kommer inte förfölja mig för jag tar dom med mig. Sen vill jag inte kalla det problem egentligen. Bara brister.

Där har du det du anonyma kommentator. Jag flyr inte från nått problem för jag har inget jag kan fly från. Jag gör det för min egen skull. Och snälla skriv namn om du ska kommentera mina inlägg.

Kommentarer
Postat av: En vän

Bra att du gjort dig av med största problemet.Men tycker det låter skumt att det är många som har problem med din livsstil. Du har inte funderat på om det är något fel med den ?

Och det spelar ingen roll om jag skriver namn för du känner mig inte.

2009-10-25 @ 09:19:24
Postat av: Anna a.k.a. Elins syster

Du så kallade "en vän", varför måste det vara fel på hennes livsstil? RIKTIGA VÄNNER accepterar en för den man är och den livsstil man lever. Må vara om hon hade varit alkoholist eller tagit droger, det hade inte varit accepterat, men nu gör hon inte det. Och du som inte ens känner henne har ingen rätt att komma och säga att det är "fel" på hennes livsstil.

2009-10-25 @ 10:57:08
Postat av: Outsider

Så vitt jag kan se så skriver inte "En vän" heller att det är "fel" på hennes livsstil, utan verkar mer ha en fundering på om hurvida huvudpersonen i fråga funderat nå kring hennes livsstil ifall det är vissa som har problem med den. Ingen rök utan eld liksom. Men jag spekulerar bara. Trillade bara in här av en slump så :)

2009-10-25 @ 12:31:25
Postat av: En vän

Klagar inte på hennes livsstil för det står inte så mycket om den i denna blogg. Mer bara att hon skrev att folk inte tycker om den.

Jag är mest nyfiken på vad hon har lyckats med som sårat en föredetta vän till henne och mig. För jag har också sårat den vännen och nu får jag aldrig tillbaka den vännen. Så jag och Elin har något gemensamt men Elin du behöver inte säga vad du har gjort. Våran "vän" är komplicerad det vet vi nog båda om. Men i mitt fall så var det jag som inte lyssna på vännen och såg vad vännen betydde och visade det. Men som sagt jag var ung och dum då och synd är att våran gemensama vän hade rätt om hur det skulle sluta för mig. Vill inte såra dig på något sätt Elin eller dina vänner. Har läst din blogg ett tag mest bara för att jag varit avundsjuk på dig för att våran gemensama vän pratat mycket om dig och bara gott. Men något hände i veckan som gjorde så att vännen gav upp. Men vännen vill inte prata om det. Bara sagt att hoppas allt löser sig för dig. Får bara höra sånt ryktes väg nuförtiden. Men jag saknar verkligen våran gemensama vän varje dag.

2009-10-25 @ 12:55:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0