I'm loving angels instead

Idag har en ängel lämnat jorden.

Någon gång mellan 09,00-10,00 så gick min morfar Göte Johansson bort.

Fortfarande så overkligt. Känns som att nästa gång jag far till mormor och morfar kommer han säga: Har morfars hjärta kommit hit? Och ge mig en bamse kram. Han kallade mig alltid Morfars hjärta.. Det har nog inte riktigt sjunkit in än tror jag.. Dagen har varit skit jobbig iaf.. Mamma ringde mig just innan jag skulle fara till stallet och sa att morfar hade dött. Så jag bytte snabbt om och körde till Sunderby sjukhus. Där hade dom tänt ljus och ställt änglar och kors på hans bord. Och så höll han en ros i händerna. Det var verkligen fint och fridfullt. Såg precis ut som att han sov.

Allt gick så fort. Läkaren ringde mamma imorse och bad hon komma in och vara med morfar för han mådde inge bra. Hon hann inte ens dit innan han somnade in. Så det känns skönt att han slapp lida mer. Men sorgen är fruktansvärt tung och det känns som att nån har slitit ut en stor del av mitt hjärta.

Efter att ha varit sjuk i en lång tid i bland annat cancer så har du äntligen fått släppa smärtan

Men jag vet i alla fall att du har det bra nu!
Kommer alltid sakna dig morfar!
Älskar dig över allt annat!

Vila i frid
Göte Algot Johansson
¤ 1933 - 06 - 26
+ 2010 - 03 - 01


Kommentarer
Postat av: Emma

Kram på dig min älskade vän!

2010-03-05 @ 19:37:16
URL: http://missgrimm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0