What is love?

Dag fem har kommit och precis som rubriken lyder så är dagens samtalsämne kanske man kan säga

Vad är kärlek:

Oj... För mig har nog kärlek varit massor med saker. Just precis vad kärlek är tycker jag är svårt att sätta fingret på. Man kan nog känna kärlek för nästan allt. Även om kärleken skiftar i styrka.
T ex så älskar jag min mamma över allt annat. Men samtidigt så kan jag älska min nya tröja.
Och det är ju kärlek båda två. Fast med olika styrkor.

Men kärlek skrämmer mig lite. För kärlek gör ont och jag tror att kärlek kan döda. Det är nog bland det vackraste som finns i världen men ändå. Det är lurigt det där.

Som nikita. Har nog aldrig älskat nått så mycket som jag älskat henne. Och hon togs ifrån mig. Och det gjorde så sinnessjukt ont så det finns inte.

Därför är just låten What is love ganska bra i det den säger. What is love, baby don´t hurt me.
Visst dom säger att kärlek är bra skit. För mig har den bara varit i princip skit. Eller det var ju bra så länge det varade.

Men jag älskar mina vänner. Det är ju också en rätt stark kärlek. Och dom är mitt allt måste jag erkänna. Men det är också en knepig kärlek. För jag är så beroende av mina vänner så jag skulle aldrig klara mig utan dom. Och jag skulle nog göra det mesta för dom.

Men nä, vad kärlek är, det vet jag aldrig. Jag har inte upplevt "den stora kärleken" än så vi får se. Om några år kanske jag kan skriva om det här inlägget och faktiskt veta på riktigt. Det enda jag vet är att kärleken för nikita slår nog det mesta.

Vad är kärlek för er?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0